Botti tarjoaa usein parempaa palvelua kuin ihminen. Väsymättä, edullisesti ja jatkuvasti oppien. Siksi yritykset bottaavat palvelujaan yhä enemmän.
Asiakaskokemus
Kaikki bloggauksemme aiheesta asiakaskokemus.
Miten asiakaslähtöinen organisaationne on? Testaa ja selvitä!
Asiakkaiden ymmärtäminen on oleellista liiketoiminnan kannalta. Ilman asiakkaita ei olisi bisnestä. Ilman asiakkaiden käyttäytymistä, tarpeita ja odotuksia ymmärtämällä on vaikea parantaa kilpailukykyä. Jos tavoittelet menestystä, sinun on vietävä ymmärrys asiakkaista liiketoimintastrategian ytimeen.
Miksi testata palvelua jo ennen sen julkaisua?
Edellisessä postauksessa esittelin yleisellä tasolla palvelumuotoilun design thinking -prosessin: ymmärrä – kokeile – toteuta. Tällä kertaa pureudun tarkemmin ajatukseen palvelun testaamisesta jo ennen sen julkaisua ja miksi näin tulisi tehdä.
Palvelumuotoilun perusteet: ymmärrä – kokeile – toteuta
Tulos mentorina Aalto yliopiston palvelukehityskurssilla
Keskustelu käy oheisessa kuvassa vilkkaana, kun Tulos Helsingin Head of Customer Insight Jussi Rämänen opastaa neljän hengen opiskelijaryhmää käyttäjälähtöisen palvelukehityksen saloihin.
Kuinka todennäköisesti suosittelisit tätä artikkelia työtoverillesi?
Otsikon kysymys on yleisin tapa mitata asiakasuskollisuutta yritystäsi tai brändiäsi kohtaan. Liiallinen NPS:n seuraaminen johtaa kuitenkin perässähiihtämiseen ja tilkkutäkkimäiseen paikkausoperaatioon, jonka seurauksena palvelut tai prosessit ovat entistä sekavampia niin työntekijöille kuin asiakkaillekin.
Asiakaskokemuksen johtamisen ensi askeleet – ja 3 vinkkiä siinä onnistumiseen
Mistä matka yrityksen parempaan asiakaskokemukseen kannattaa aloittaa? Asiakaskokemuksen johtamisen tahtotilasta. Kokemuksemme mukaan asiakaskokemuksesta ja sen tilasta on usein niin erilainen näkemys yrityksen sisällä, että yhteisen tahtotilan muodostaminen on ensimmäinen etappi tiellä onnistuneeseen transformaatioon.
Mitä on hybridiymmärrys ja miksi se ratkaisee liiketoimintasi kasvun?

Tulos Helsinki ja User Intelligence Finland yhdistyivät pari kuukautta sitten muodostaen datan ja rakkauden liiton. Ohessa Tuloksen vetäjä Lasse Larvanko ja User Intelligencen vetäjä Janne Lohvansuu keskustelevat miksi kaksi yritystä päätyi kimppaan.
Neljä syytä, miten asiakkaiden polun ymmärtäminen auttaa parantamaan markkinointia
Ostin jokin aika sitten eräästä suuresta verkkokaupasta maton ja sain sähköpostiini tilausvahvistuksen. Muutama päivä nettiostokseni jälkeen menin sattumalta kyseisen verkkokaupan kivijalkamyymälään katsomaan muita tuotteita. Näin samalla kasan samanlaisia mattoja, jonka olin ostanut verkosta. Innostuin! Nyt voinkin ottaa maton mukaani, olenhan sen jo netissä maksanut. Vai voinko?
Asiakaskokemusjohtajan työkalupakki
Asiakaskokemusjohtaja on uusi musta. Juuri nyt yrityksissä palkataan asiakaskokemusvastaavia. Monikanavaisuus on asettanut korkean riman asiakaskokemuksen johtamiselle, jota perinteiset johtamismallit eivät kykene saavuttamaan. Kolmasosa yrityksistä on organisoimassa toimintaansa uudelleen päästäkseen lähemmäksi asiakastaan. Asiakaslähtöistä organisaatiota johdetaan asiakkaan äänellä ja tulosta mitataan asiakaskokemuksella.