Affiliate-markkinointi

Selaa kirjoituksia aiheittain

Tulos Helsinki Oy 3.6.2018

Kumppanuusmarkkinointi

Kumppanuusmarkkinointi on markkinointimuoto, jossa yritys maksaa korvauksen mainoskumppaneilleen heidän tuottamiensa tulosten perusteella. Yritys voi maksaa palkkiota kumppanille esimerkiksi jokaisesta kävijästä, liidistä tai myynnistä. Kumppanuusmarkkinointi on siis tulospohjainen mainontamuoto. Kumppanuusmarkkinoinnista käytetään joskus myös termejä ”affiliate-mainonta”, ”affiliate-markkinointi” tai ”tulospohjainen mainonta”. Yksi kumppanuusmarkkinoinnin pioneereista on Amazon, jolla on ollut oma kumppanuusohjelma vuodesta 1996. Siinä kumppaneille maksetaan prosentuaalinen palkkio […]

Affiliate-markkinointi

13.8.2013

Affiliate-markkinointi – Verkkomarkkinoinnin Monsanto

20 prosenttia palkokasveista tuottaa 80 prosenttia herneistä. Tämän huomion teki italialainen Vilfredo Pareto. Myöhemmin Pareto-teoriaksi nimetty malli on osoittautunut todeksi myös monella muulla alalla. 80 prosenttia tuotosta tulee 20 prosenttia asiakkaista, 80 prosenttia valituksista tulee 20% asiakkaista ja niin edelleen. Onneksi asiat ovat tänään paremmin Nykyisen geenimanipulaation aikana on päästy eroon tuottamattomista herneenpaloista. Kaikki palkokasvit […]

Affiliate-markkinointi

Nicolas Fogelholm 14.5.2009

Kumppanuusmarkkinoinnista

Iso-Britanniassa kumppanuusmarkkinoinnin vuonna 2008 aikaansaamat online-myynnit kasvoivat 22 % edelliseen vuoteen verrattuna.

Affiliate-markkinointi