YouTube-optimointi

Mikäli käytät aikaa ja rahaa loistavan videosisällön luomiseksi, huolehdi myös videoiden orgaanisesta löydettävyydestä ja maksimoi videosi katselut.

Google nostaa videosisältöjä sekä tavallisiin hakutuloksiin että videohakuihin. Videoiden kulutus on mobiililaitteiden lisääntyessä kasvanut räjähdysmäisesti. Tämän vuoksi myös Google tarjoaa yhä enenevissä määrin hakutuloksissa videosisältöä. Videosisältösi pitäisi löytyä  Google- ja YouTube-haun, mutta myös YouTuben suosittelemien videoiden kautta.

Google suosii hakutuloksissa laadukkaita videosisältöjä. Jos videosisältö on optimoitu ja löydettävissä, voi se nousta suosituksi ilman suuria mainospanoksiakin. Jos video ei löydy, on tällainen hyvin epätodennäköistä. Muista siis YouTube-optimointi!

Maksimoi sisältöjesi näkyvyys

Tekstisisältöjä yleensä optimoidaan jo aktiivisesti. Videosisältöäkin voidaan optimoida, jotta se löytyisi helpommin ja saisi enemmän katselukertoja. Myös YouTube toimii hakukoneena, jolloin kanavan ja videoiden hakukoneoptimointi auttaa niitä nousemaan paremmille hakutulossijoituksille.

Ottamalla YouTuben aktiivisesti mukaan markkinointipakkaasi, pystyt laajentamaan näkyvyyttäsi sekä Googlen että YouTuben hakutuloksissa. Kun kävijä löytää ensimmäiseltä hakutulossivultasi sekä luonnollisen hakutuloksen että YouTube-videon että mahdollisesti Adwords-mainoksen Näin maksimoit näkyvyytesi hakutulossivulla ja varmistat, että kävijä päätyy sinun tarjoamiisi sisältöihin.

Videoiden hakukoneoptimoinnin hyödyt

Optimointi parantaa tarjoamaasi asiakaskokemusta ja auttaa yhdistämään videosisältösi yrityksesi muuhun sisältömarkkinointiin.

YouTubessakin perusasiat rokkaavat eli oma kanava kannattaa laittaa kuntoon,  luoda laskeutumissivuiksi kohdennetut soittolistat ja optimoida olemassa olevat videot. Hakukoneoptimoinnin avulla parannat YouTube-kanavasi ja videosisältöjesi orgaanista löydettävyyttä sekä käyttäjäystävällisyyttä.

Avainsanatutkimuksen perusteella luotavan selkeän rakenteen avulla YouTube-kanavasta saadaan helposti hahmotettava ja sisällöt saadaan ryhmiteltyä optimaalisesti sekä käyttäjiä että hakukoneita ajatellen. Avainsanatutkimus paljastaa tärkeimmät hakutermit, joilla tehdään alaan liittyviä hakuja ja joihin hakukoneoptimoinnissa kannattaa keskittyä.

Selkeän kanavarakenteen avulla pystyt ohjaamaan YouTube-kävijät sopivan sisällön pariin. Selkeää rakennetta ja soittolistoja voit hyödyntää myös YouTube-mainonnan tehostamisessa. Suosittelemme hyödyntämään nämä molemmat videomarkkinoinnin keinot.

YouTube-optimoinnin avulla

  • Videosisältösi löytyvät paremmin hakukoneista
  • Maksimoit sisältöjesi näkyvyyden tärkeillä hauilla
  • YouTube-kanavaltasi välittyy kävijälle sama viesti kuin sivustoltasi
  • Kävijän on helppo hahmottaa kanavaltasi löytyvä videotarjonta

Haluatko oppia, miten YouTube toimii ja hyödyntää kanavaa yrityksesi liiketoiminnan tukemiseen?

Ota yhteyttä: yhteys@tulos.fi tai soita 09 611 112.

Asiakaskokemus

Asiakaskokemus

Tiedätkö, missä, miten ja milloin asiakkaasi haluaa palvelua? Säilyykö asiakkaasi hymy jokaisessa kohtaamisessa?

Lue lisää
Maksettu media

Maksettu media

Kun asiakkaat etsivät yrityksesi tarjoamia tuotteita tai palveluja, he aloittavat etsintänsä hakukoneista. Esimerkiksi Google AdWords -hakusanamainonta tuo potentiaalisia kävijöitä verkkopalveluusi ja maksat vain tarjonnastasi kiinnostuneista kontakteista.

Lue lisää
Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi

Onnistunut sisältömarkkinointi alkaa panostamalla laadukkaaseen ja monipuoliseen sisältöön, jolle on määritelty tavoitteet ja yleisö.

Lue lisää
Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi varmistaa, että yrityksesi tuotteet, palvelut ja brändi näkyvät hakutuloksissa ja että sivuston sisältö vastaa sitä, mitä asiakkaasi oikeasti verkosta etsivät. Hakukoneoptimointi ei ole kikkailua tai taikatemppuja, vaan parempaa ja helppokäyttöisempää internetiä.

Lue lisää
Konversio-optimointi

Konversio-optimointi

Verkkopalvelun jatkuva konversio-optimointi on vaihtoehtoisten verkkoelementtien jatkuvaa testaamista. Sen tavoitteena on tehdä verkkosivustostasi tuottavampi ja muuttaa vierailijat liideiksi ja maksaviksi asiakkaiksi.

Lue lisää
Web-analytiikka

Web-analytiikka

Tiedätkö mistä ja miten kävijät tulevat verkkopalveluusi? Tai mitä he siellä tekevät? Tai miksi he eivät tee mitä yritys toivoisi heidän tekevän? Jos et tiedä, niin web-analytiikka auttaa sinua ymmärtämään asiakkaiden toimintaa verkkosivuillasi.

Lue lisää
Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinoinnilla myyt lisää, palvelet asiakkaita ja kasvatat asiakasuskollisuutta. Oikein toteutettuna sähköposti konvertoi lukijan ostajaksi tehokkaammin kuin juuri mikään muu keino.

Lue lisää
Digimarkkinoinnin koulutus

Digimarkkinoinnin koulutus

Tarvitsisiko yrityksesi digitaalisen markkinoinnin ja asiakaskokemuksen optimoinnin koulutusta? Kiinnostaako hakukoneoptimointi, hakukonemainonta, web-analytiikka tai sähköpostimarkkinoinnin osaamisen syventäminen?

Lue lisää