Web-analytiikka eli kävijäseuranta

”Puolet mainontaan käytetystä rahasta menee hukkaan. Ongelma on, etten tiedä mikä puoli.”

- John Wanamaker (1838 – 1922)

Hyödyt web-analytiikasta

  1. Myynnin kasvu, kun parannat sivustoa analytiikan avulla.
  2. Parempi tuotto markkinointirahalle: erota toimiva mainonta.
  3. Lisämyynnin tilaisuuksia: huomaat kysyntää ilman tarjontaa.
  4. Säästöä asiakaspalvelussa, kun vastaat ennakolta huoliin.
  5. Tyytyväisemmät asiakkaat, kun ongelmat selviävät itsepalvelulla.

3 esimerkkiä web-analytiikan hyödyistä

1. Mitkä mainokset toimivat –€œ mitkä eivät?

Verkkopalvelulle haetaan rekisteröityviä käyttäjiä ostamalla bannerimainontaa. Web-analytiikka paljastaa, että vaikka mainokset tuovat paljon kävijöitä, harva heistä kokeilee palvelun käyttämistä. Huomataan että hakusanamainonnassa tietyt sanat tuovat rekisteröityjiä halvemmalla.

2. Verkkokaupan lisämyynti

Verkkokauppias huomaa Google Analyticsilla, että monet hakevat kaupan hakutoiminnolla tuoteryhmää, jota ei ole myynnissä. Tuotteita otetaan valikoimiin ja ne menevät heti kuumille kiville.

3. Säästö asiakaspalvelun kuluissa

Web-analytiikalla havaitaan kuluttajien yleisiä huolenaiheita. Niiden perusteella julkaistaan tekstejä, jotka vastaavat ihmisten kysymyksiin. Kun vastaukset löytyvät omatoimisesti, yhteydenotot asiakaspalveluun vähentyvät dramaattisesti ja asiakastyytyväisyys lisääntyy.

Web-analytiikan palvelut

  • Asennukset: määritämme tavoitteet ja asennamme niiden seurannan.
  • TulosTieto: suosittelemme konkreettisia toimenpiteitä.
  • Google Analytics -koulutus: kuinka hyödynnätte kävijätilastoja itse?

Meillä on kokemusta vaativistakin projekteista, joissa esimerkiksi Google Analytics on viritetty mittaamaan myyntiä, liidejä tai muita tärkeitä toimintoja.

Millaista web-analytiikkaa teille?

Ota yhteyttä Lasse Larvankoon, 050 369 8023, kun haluat tietää teille sopivista web-analytiikan ratkaisuista.