Case Nenäpäivä

Todella voimallinen workshop – ensimmäinen jossa olen asiakkaan kanssa itkenyt.”
Suvi Johansson, asiakaskokemusliiketoiminnan vetäjä, Tulos Helsinki

Nenäpäivä-säätiö vietti Tulos Helsingin kanssa päivän miettimässä asiakaskokemusta ja sen kehittämistä lahjoittajapolun avulla.

Tavoitteina lisää lahjoittajia ja isompi lahjoitussumma

Tavoitteena oli ymmärtää lahjoittajan ostokäyttäytymistä mallintamalla asiakaspolku, ja sitä myöten saada lisää lahjoittajia sekä jo lahjoittavat antamaan isomman summan.

Asiakaspolun piirtämisessä käytettiin Tulos Helsingin mallia, jossa keskityttiin erityisesti siihen, millaisia ajatuksia ja tunteita asiakkaalla herää asiakaspolun eri vaiheissa. Näin saatiin ymmärrystä siitä, millainen viesti missäkin vaiheessa saisi lahjoittajan vakuuttumaan ja tekemään ostopäätöksen. Ymmärrystä hyödynnetään niin Nenäpäivän TV-lähetyksen kuin digitaalisten kanavien kehittämiseksi.

Mallintamisen tuloksena oli Nenäpäivän tyypillisen lahjoittajan asiakaspolku.

Koko tiimimme oli todella vaikuttunut kaikesta: asiantuntemuksesta,
loistavista sparraustaisdoista, valmisteluista ja päivän yhteiskeskusteluiden annista.

Tämä oli tärkeä päivä koko Nenäpäivän ja Nenätoimiston arjen kannalta. Nämä ovat sellaisia hetkiä, jotka jäävät mieleen, jotka auttavat meitä kehittymään ja kehittämään Nenäpäivää, jotta voisimme auttaa lapsia maailmalla vielä enemmän, koko Suomen voimin.”
Tea Saloranta, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Nenäpäivä-säätiö

Tulos Helsinki auttaa Nenäpäivää myös muun muassa sivuston sisältöstrategiassa, sisältöjen löydettävyydessä ja datan hyödyntämisessä analytiikan avulla.

Nenäpäivä-kampanja järjestetään vuosittain maailman lasten auttamiseksi.
Kampanjan tuotolla tuetaan yhdeksän järjestön työtä siellä, missä apua eniten tarvitaan juuri nyt.

Nenäpäivä on 11.11.2016, auta sinäkin!