Case Lomarengas

Lomarengas on johtava vapaa-ajan asuntojen välittäjä ja kokenut digimarkkinoija. Tulos auttoi uudistamaan Lomarenkaan sähköpostimarkkinoinnin. Kauppaa syntyi ennätysmäärä!

Aloitimme sähköpostimarkkinoinnin yhteistyön auditoimalla Lomarenkaalla käytössä olevan sähköpostijärjestelmän. Vertailimme työkalun ominaisuuksia kilpailijoihin ja kiinnitimme erityisesti huomiota viestien toimitettavuuteen. Havaitsimme testiemme perusteella toimitettavuudessa puutteita ja päätimme siirtyä asteittain kokonaan uuteen lähetysjärjestelmään.

A/b-testauksella tietoa markkinoinnin tehokkuudesta

Lähetystyökalun vaihdon ohella teimme muutoksia web-analytiikan kampanjamittaukseen ja saimme näin ajantasaisempaa tietoa sähköpostimarkkinoinnin tehokkuudesta. Tämän tiedon avulla oli selvää, että sähköposti on tehokas kanava kontaktoida mökkeilystä kiinnostuneita. Tavoitteenamme oli lisätä mökkivarauksia ja kasvattaa uutiskirjetilaajien määrää. Puoli vuotta kestäneen web-analytiikkadataan pohjautuvan a/b-testausjakson aikana keskityimme sähköpostiviestin eri elementtien testaamiseen. Varsinaisten viestien lisäksi testasimme mm. lähetysajankohtaa, koska sähköpostiviesti toimi loistavasti myös avustavana myyntikanavana.

Myynti nousuun

Kokonaisuudessaan sähköpostijärjestelmän vaihto sekä monipuolinen a/b-testaus kannattivat.

  •  Sähköpostimarkkinoinnilla saavutettiin eri digitaalisten myyntikanavien paras investoinnin tuottoprosentti  713 %
  • Työkalukulut pienenivät sekä viestien avaus- ja klikkausmäärät kasvoivat verrattuna vanhaan järjestelmään viestin mennessä aiempaa paremmin perille