Case Kiinteistömaailma

“Helpota asiakkaan uuden kodin löytämistä.” Tämä tavoitteena Tulos ja Kiinteistömaailma aloittivat yhteistyön joulukuussa 2014 verkkopalvelu-uudistuksella. Uudistusprojekti keskittyi käytettävyyteen, tekniseen toimivuuteen kaikilla päälaitteilla sekä hyvään hakukonelöydettävyyteen. Myynti ja asiakastyytyväisyys kasvoi.

“Edellisestä uudistuksesta oli vierähtänyt jo jonkin aikaa ja oli järkevää aloittaa tyhjältä pöydältä. Hakukoneoptimointi ja konversio-optimointi olivat mukana kuvioissa hyvissä ajoin kun verkkopalvelun uudistusprojekti alkoi”, kertoo Kiinteistömaailman digitaalisten palveluiden kehityspäällikkö Rikhard Sjöberg.

Lähtötilanne: Tuloksen auditointi paljasti kehityskohteet

Tulos auditoi vanhan verkkopalvelun ja löydökset huomioitiin uuden verkkopalvelun rakenteen, sisältöjen ja teknisten speksien määrittelyssä. Konversiotestejä tehtiin vanhassa verkkopalvelussa, jotta uuden suunnittelussa voitiin ottaa löydökset huomioon heti alusta alkaen.  

”Alkuvaiheessa auditoinnissa huomioidut hakukoneoptimointiseikat ja konversiotestilöydökset merkitsivät sitä, että uuden verkkopalvelun lanseerauksen jälkeen oli mahdollista perusjuttujen korjaamisen sijaan siirtyä suoraan lisäarvon tuottamiseen asiakkaalle”, kertoo Sjöberg. 

Viime vuonna Kiinteistömaailma lanseerasi asuntojen videoesittelyt ja ne ovat kiistatta tämän(kin) vuoden suurin juttu: asuntojen myyntiaika on merkittävästi videottomia lyhyempi.

Tulokset: Myynti kovaan kasvuun

Tulokset puhuvat puolestaan. Yhteydenottojen määrä nousi radikaalisti ja myynti nousi kovaan kasvuun.

  • Myytävistä asunnoista saatujen yhteydenottojen konversioprosentti +279%
  • Verkkosivuston käyttökokemus parani huomattavasti
  • Asuntovideoita katsotaan 250.000 kertaa kuukaudessa

“Normaalilla liidikustannuksellamme laskettuna joulun alla lanseerattu verkkopalvelumme uudistus maksoi itsensä takaisin juhannukseen mennessä. Tätäkin tärkeämpää on se, että olemme pystyneet helpottamaan asiakkaiden kodinvaihtoa ja uuden kodin löytämistä merkittävästi”, toteaa Sjöberg