Case If

Pohjoismaiden johtava vakuutusyhtiö If on tehnyt yhteistyötä Tuloksen kanssa useamman vuoden ajan. Vakuutusyhtiö If valittiin Suomen parhaaksi digimarkkinoijaksi 2013. Verkko on Ifin henkilöasiakkaiden vakuutusten tärkeä myyntikanava. Tulos auttaa yhtiötä parantamaan verkossa myytävien kotivakuutusten, autovakuutusten ja matkavakuutusten löydettävyyttä ja kasvattamaan verkkomyyntiä.

Yhteistyö alkoi Ifin verkkosivujen hakukoneoptimoinnilla, jolla varmistettiin Ifin näkyvyys luonnollisissa hakukonetuloksissa. Sen seurauksena asiakkaat löytävät Ifin palvelut entistä paremmin etsiessään vakuutusturvaa verkossa.

”Tulos auttaa meitä nimensä mukaisesti tekemään parempaa tulosta verkossa”

Käytännössä optimointi tarkoitti Ifin verkkopalvelun sisällön, rakenteen ja tekniikan muokkaamista hakukoneystävällisemmäksi ja paremmin käyttäjiä palvelevaksi.

Yhteistyön jatkuessa Ifin löydettävyyttä on tehostettu entisestään ja optimointia on tuettu hakusanamainonnalla, jota on toteutettu sekä Google- että Bing-hakukoneissa.

Maksettu hakusanamarkkinointi ja korkea sijoitus luonnollisissa hakukonetuloksissa toimii asiakkaan eduksi hänen etsiessään tietoa vaikkapa autovakuutuksista. Osana hyvää palvelua If haluaa varmistaa, että asiakas löytää verkossa itselleen parhaiten sopivan vakuutusvaihtoehdon.

”Hakukoneoptimointi ja hakusanamarkkinointi on jatkuva prosessi, jossa Tuloksella on ollut erittäin proaktiivinen ja käytännönläheinen ote. Nimensä mukaisesti Tulos toimii tuloskeskeisesti”, kertoo Ifin Head of Online Sales Antero Ketola.

Jatkuva, määrätietoinen yhteistyö palkitsee

Jatkuva kehitys ja määrätietoinen panostus on tuottanut tulosta.

  • If valittiin Suomen parhaaksi digimarkkinoijaksi vuonna 2013
  • Asiakkaat löytävät Ifin tarjoamat ratkaisut entistä paremmin

Magenta Advisoryn toteuttamassa Suomen parhaat digitaaliset menestyjät 2013 -tutkimuksessa todetaan seuraavasti:

”Digitaalisen markkinoinnin parhaaksi arvioitu If loisti etenkin hakukonemarkkinoinnissa. Vakuutusyhtiö on sekä maksanut että optimoinut sille tärkeät hakusanat parhaille paikoille. Lisäksi If mainostaa hakutuloksissa kampanjoitaan aktiivisesti eikä vain maksa sanoista, joissa se orgaanisestikin menestyisi.”