Markkinoinnin optimointi ja automaatio

Nosta markkinointisi seuraavalle tasolle

Markkinoinnin automaation avulla markkinoit prospekteillesi millin tarkkuudella juuri oikealla hetkellä ja konvertoit heidät asiakkaiksi tehokkuudella, joka on mahdollista ainoastaan automaation avulla.

Markkinoinnin optimointi yhteistyössä automaation kanssa lisää markkinointisi tehokkuutta luoden juuri sinun tuotteillesi ja palveluillesi kustomoidun, huipputehokkaan markkinointikoneiston. Oikein toteutettuna markkinoinnin optimointi ja automaatio tarjoaa sinulle kilpailuedun, jota kilpailijoidesi on vaikea kiriä kiinni.

Huippuunsa viilatun markkinointikoneiston taustalla on jatkuva kehittäminen ja tekemisen meininki. Optimoinnin tavoitteena on varmistaa, että sivustosi kävijät tekevät tavoittelemasi asiat: uudet kävijät esimerkiksi jättävät yhteystietonsa liidien jalostamista varten, tai prospektit päätyvät tuotetietojen ääreltä lisäämään ensin tuotteen ostoskoriin ja lopulta viimeistelemään ostoksensa.

Tämän jälkeen markkinoinnin automaatio huolehtii optimaalisesta asiakasviestinnästä, joka saa prospektit ostamaan sekä asiakassuhteen arvon ja asiakastyytyväisyyden kasvamaan. Kaikki nämä toimenpiteet kerryttävät web-analytiikkadataa, jota hyödynnetään uusien asiakassegmenttien löytämiseen, markkinointiviestinnän optimointiin ja markkinointikoneiston jatkojalostamiseen yhä tehokkaammaksi.

6 syytä miksi markkinoinnin automaatio ja optimointi on vaatimus nykypäivän kilpailutilanteessa:

  1. Saavutat parempia tuloksia nykyisellä markkinointibudjetilla.
  2. Liidien laatu on parempi ja tulokset parempia.
  3. Myynti toimii tehokkaammin, koska aiempi asiakasviestintä on hoidettu joka kerta juuri oikein eikä sinne päin.
  4. Asiakkaat arvostavat tuotteitasi ja palveluitasi enemmän automatisoidun asiakkuuden hoidon tuloksena tehden useampia ostoksia.
  5. Asiakaskokemus on optimoinnin ansiosta huomattavasti paremmalla tasolla johtaen rehellisiin ja luonnollisiin asiakassuositteluihin.
  6. Markkinoinnin optimointi ja automaatio on kestävä sijoitus, joka kasvattaa arvoaan kumulatiivisesti johtuen jatkuvasta tekemisestä ja oppimisesta.

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatiossa yhdistyvät sähköpostimarkkinointi, konversio-optimointi, verkkomainonta, asiakasviestintä, web-analytiikka sekä myynti.

Markkinoinnin optimointi ja automaatio ovat osa edistyksellistä asiakkuusmarkkinointia

Asiakkaan pitäminen on yritykselle huomattavasti edullisempaa kuin uusien asiakkaiden hankkiminen. Siksi tunnettuuden lisäämisen lisäksi on syytä keskittyä myös jo tavoitettuihin asiakkaisiin. Jos tiedetään, että asiakkaan ostopolku tyypillisesti vaatii useamman kerran tutustumisen tuotteeseen verkkopalvelussa, voidaan uusien asiakkaiden kohdalla keskittyä siihen, että saadaan prospekti asiakasrekisteriin: tämä voi tapahtua esimerkiksi keräämällä liidejä tarjoamalla uudelle kävijälle mahdollisuutta tilata uutiskirje, muuta palvelevaa viestintää tai testikäyttö.

Näitä kontakteja jalostetaan sen jälkeen niin, että asiakas on valmis ostamaan: b to b markkinoinnissa tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että kerätään oppaan tai tuote-esitteen ladanneiden yhteystiedot, ja lähestytään näitä kontakteja sähköpostitse kiinnostavalla sisällöllä. Sisällön saadakseen kontaktin tulee täydentää profiiliaan esimerkiksi kertomalla yrityksen toimiala tai koko.

Kun riittävä määrä tietoja on kerätty, välitetään liidin tiedot automaattisesti myyjälle, joka viimeistelee kaupat. Myynnin kannalta tämä tarkoittaa toiminnan tehostumista: myyjä pystyy keskittymään niihin liideihin, jotka ovat kypsiä ostamaan ja joista on tarvittavat taustatiedot.

Esimerkiksi sähköposti- ja tekstiviestimarkkinoinnin lisäksi kohdennus- ja segmentointitietoja voidaan hyödyntää myös muussa mainonnassa: esimerkiksi Facebookissa ja AdWordsissa voidaan kohdentaa sopivaa viestintää samoille tai samankaltaisille kohderyhmille. Sisältömarkkinointi on osa laadukasta markkinoinnin automaatiota: ilman toimivaa sisältöä liidien jalostus on mahdotonta.

Palvelumme käsittää työkaluja niin markkinoinnin automaation strategian määrittelystä käytännön testaamiseen ja optimointiin sekä analytiikan kehittämiseen. Kehittäminen edellyttää tuekseen aina analyysiä: mikä toimii jo? Missä kohtaa tuloksia voitaisiin parantaa? Siksi web-analytiikalla on avainasema toiminnan suunnittelussa ja kehittämisessä.

Työkalupakkimme sisältää kaiken tarvitsemasi digitaalisen asiakaskokemuksen optimoimiseksi:

Onko markkinoinnin optimointi ja automaatio sinulle ajankohtaista?

Mikäli haluat keskustella markkinoinnin optimoinnista ja automaatiosta tai toivot sparrausta aiheen ympäriltä, ota yhteyttä Jaakko Knuutilaan tai lähetä meille viesti.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Asiakaskokemus

Asiakaskokemus

Tiedätkö, missä, miten ja milloin asiakkaasi haluaa palvelua? Säilyykö asiakkaasi hymy jokaisessa kohtaamisessa?

Online-mainonta

Online-mainonta

Online-mainonta tuo lisää kohderyhmääsi kuuluvia vierailijoita verkkopalveluusi.

Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi

Onnistunut sisältömarkkinointi alkaa panostamalla laadukkaaseen ja monipuoliseen sisältöön.

Web-analytiikka

Web-analytiikka

Web-analytiikasta saatu tieto on tuottavan verkkotoiminnan perusta.

Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinoinnilla myyt lisää, palvelet asiakkaita ja kasvatat asiakasuskollisuutta.