Konversio-optimointi

Konversio-optimointi

Konversio-optimointi (conversion rate optimization, CRO) on prosessi, jolla nostamme verkkosivustosi tuottavuutta ja muutamme verkkosivustosi kävijät tehokkaammin ostaviksi asiakkaiksi. Konversio-optimointi kasvattaa asiakkaidesi ostotiheyttä ja nostaa asiakkaiden keskiostoksen määrää. Mittaamalla todennetut havainnot ovat konversio-optimoinnin perusta, mutta pelkät tosiasiat eivät tee verkkosivustosta parempaa. Kun konversio-optimoinnilta tahdotaan oikeita tuloksia, on verkkosivustolta löydettävä pullonkaulat, joissa verkkosivusto saa käyttäjät kompastelemaan. Kyse voi olla pienistä yksityiskohdista, joiden havaitseminen edellyttää analyyttista ja harjaantunutta silmää. Ja siihen me tarjoamme ratkaisun!

Konversio-optimoinnin hyödyt

Konversio-optimointi tarjoaa yrityksellesi monenlaisia hyötyjä.  Web-analytiikan ja havainnoinnin avulla voidaan selvittää, miten tehokkaasti verkkosivusto toimii ja missä sen pullonkaulat piilevät. Kun nämä ovat selvitetty, ryhdymme parantamaan sivuston toimivuutta. Voimme lähteä liikkeelle esimerkiksi siitä havainnosta, että yhteydenottopyyntöjä ei tule tarpeeksi tai että jokin muu sivuston osioista ei toimi tavoitteiden mukaisesti.  

Otamme testien suunnittelussa aina huomioon asiakkaamme liiketoiminnan tavoitteet, jotta tekemisen suunta on oikea. Testaamalla erilaisia variaatioita ja kehitysideoita keräämme tietoa niiden toimivuudesta verkkosivustolla.  

 Konversio-optimointi ei ole yksittäinen toimenpide tai projekti, jonka jälkeen sivusto on täydellinen. Kehitettävää ja parannettavaa on aina. Jatkuvalla konversio-optimoinnilla varmistamme, että verkkosivuston tuottavuus kehittyy oikeaan suuntaan tänään ja huomenna. 

 

Konversio-optimointi Tuloksella

Meillä Tuloksella emme konversio-optimoinnissa tyydy siihen, että konverisioiden määrä kasvaa. Tavoitteenamme on myös sitouttaa loppuasiakkaat palveluusi ja muuttaa kertaostajat kanta-asiakkaiksi.

Pyrimme konversio-optimoinnilla kohti seuraavia tavoitteita:

  • Suurempi tarjouspyyntöjen määrä
  • Suurempi verkkokaupan keskiostos
  • Kävijät tutustuvat ja sitoutuvat tarjontaan tehokkaammin
  • Useampi verkkosivuston kävijä tilaa uutiskirjeen

Lisäksi parannamme verkkopalvelun käytettävyyttä ja helpotamme ostopolkua ohjaamalla asiakasta oikeaan suuntaan. Pienikin panostus konversio-optimointiin on tehokas tapa moninkertaistaa markkinointipanostuksistasi saatu hyöty.

Veloitukseton digimarkkinoinnin konsultaatio!

Varaa nyt

Tiimimme

Tommi Karvinen

Head of SEO & CRO

Riikka Vanhakarhu

Client Director & Senior Strategic Consultant