konversio

Konversio-optimointi

Tehosta verkkopalvelusi toimivuutta muuttamalla vierailijat asiakkaiksi

Konversio-optimointi on tehokkain tapa tehostaa verkkopalvelusi tuottavuutta samalla kävijämäärällä.

Konversio-optimoinnilla nostetaan verkkopalvelun tuottavuutta muun muassa seuraavasti:

  • verkkokauppaostosten kappale- ja euromäärät nousevat
  • tarjouspyyntöjen määrä kasvaa
  • useampi verkkopalvelun kävijä tilaa uutiskirjeen
  • kävijät tutustuvat tarjontaan syvällisemmin

Konversio-optimointi on jatkuvaa verkkopalvelun sisällön testaamista ja muokkausta, jolla pyritään saamaan mahdollisimman moni verkkopalvelussa käyvä potentiaalinen asiakas tekemään tavoitteeksi asetettuja asioita.

 

Jatkuvalla vaihtoehtoisten verkkoelementtien testauksella rakennetaan tuottavampi verkkopalvelu

Kun web-analytiikan avulla on selvitetty miten yrityksen verkkopalvelu toimii ja missä kohtaa palvelua mahdolliset ongelmat piilevät, konversio-optimoinnilla ryhdytään parantamaan verkkosivujen toimivuutta. Yritys on esimerkiksi voinut huomata, että uutiskirjeiden tilaajamäärät eivät ole riittävät tai että joku muu sivuston osioista ei toimi tavoitteiden mukaisesti. Silloin on aika aloittaa konversio-optimointi.

Testaamalla vaihtoehtoisia otsikoita, tekstejä, kuvia, elementtejä, asetteluja jne. saadaan tietoa niiden toimivuudesta. Tiedon perusteella toteutetaan toimivampaa sisältöä, joka ohjaa kävijät kohti toivottua tapahtumaa.

Konversio-optimointi ei ole kerran tehtävä toimenpide, jonka jälkeen asiat ovat kunnossa. Mikäli haluat kehittää yrityksesi verkkopalvelua yhä tuottavammaksi, ota käyttöön jatkuva konversio-optimointi.

 

Konversio-optimointi on tehokkain tapa moninkertaistaa markkinointipanostusten hyöty

Markkinointi-investointisi valuvat hukkaan, jos ohjaat kävijöitä verkkopalveluusi, mutta palvelusi konversioaste on alhainen: sinulla on kalliita kävijöitä mutta vähän ostajia. Tai sivustollasi on paljon kävijöitä mutta et saa kävijöitä muuttumaan liideiksi.

Pienikin panostus konversio-optimointiin on tehokkain tapa moninkertaistaa markkinointipanostuksistasi saatu hyöty. Investoi siis konversion parantamiseen!

Konversion parantaminen tuottaa euroja. Työ maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Se on aina nettopositiivinen investointi.

 

Konversio-optimoinnin hyödyt pähkinänkuoressa

Konversio-optimoinnilla voit

  • muuttaa verkkopalvelun kävijät maksaviksi asiakkaiksi
  • kasvattaa asiakkaiden ostotiheyttä
  • nostaa asiakkaiden keskiostoksen euromäärää
  • muuttaa kerta-asiakkaat kanta-asiakkaiksi

Mikäli haluat keskustella konversio-optimoinnista tai toivot sparrausta aiheen ympäriltä, ota yhteyttä Jaakko Knuutilaan, puh. +358 45 170 2686 tai lähetä meille viesti

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Asiakaskokemus

Asiakaskokemus

Tiedätkö, missä, miten ja milloin asiakkaasi haluaa palvelua? Säilyykö asiakkaasi hymy jokaisessa kohtaamisessa?

Online-mainonta

Online-mainonta

Online-mainonta tuo lisää kohderyhmääsi kuuluvia vierailijoita verkkopalveluusi.

Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi

Onnistunut sisältömarkkinointi alkaa panostamalla laadukkaaseen ja monipuoliseen sisältöön.

Web-analytiikka

Web-analytiikka

Web-analytiikasta saatu tieto on tuottavan verkkotoiminnan perusta.

Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinoinnilla myyt lisää, palvelet asiakkaita ja kasvatat asiakasuskollisuutta.