Tulos Enemmän oikeita asiakkaita verkosta
hakukoneoptimointi tuo tulosta

Hakukoneoptimointi tuo tulosta

88 % ihmisistä aloittaa tuotteen tai palvelun etsimisen netistä.

Hakukoneoptimoinnilla varmistat, että sivusi löytyvät, kun ihmiset etsivät tuotteitasi ja palveluitasi.

Hakukoneoptimointi tuo oikeita kävijöitä

Ostopäätöstä edeltää hakukoneiden käyttö tuotteiden, tiedon ja palveluiden etsintään ja vertailuun.

  • Hakukoneoptimoinnilla saat näkyvyyttä, kun käyttäjät etsivät sitä mitä tarjoat.
  • Tuotteen tai palvelun etsijät ovat valmiita ostamaan tai ottamaan yhteyttä.
  • Hakutulosten kärjessä oleviin sivustoihin luotetaan enemmän.

Hakukoneoptimoinnin avulla verkkopalvelusi löytyy helpommin ja useampien hakujen yhteydessä. Vaikutus on voimakkaampi, kun samalla tehdään myös maksettua hakusanamainontaa.

Haluatko aloittaa hakukoneoptimoinnin heti? Ota yhteyttä.

Hakukoneesta tulevat kävijät ovat parhaita ostajia

Hakukoneoptimointi kasvattaa kohdennettujen ja kiinnostuneiden kävijöiden määrää. Koska nämä kävijät ovat aktiivisesti etsimässä tuotteita, tietoa tai ratkaisuja ongelmaan, voit palvella heitä otollisella hetkellä. Web-analytiikalla voidaan todentaa Googlesta tulevien kävijöiden tuottavan enemmän kuin keskimääräiset sivustolla kävijät.

Hakukone on keräävä media

Kaikki tiet vievät Googleen.

Mikä tahansa media vie osan kuluttajista nettiin ja siten Googleen. Radio tai TV-mainonta vaikuttaa ihmisiin, ja saa osan heistä aloittamaan tuotteen etsimisen netistä. Mikäli et löydy mainonnan termeillä hakutuloksista, ei mainoksesi nähnyt ihminen koskaan pääse perille. Ja jos kilpailijasi näkyy hakutuloksissa tai mainoksissa, saattaa hakija painua kilpailijan luokse. Näin olet oikeastaan maksanut siitä, että kilpailijasi sai uuden asiakkaan.

Tämä toimii tietysti myös toisinpäin.

Kaikki toimialasi mediamainonta vie ihmisiä nettiin. Kun sinun sivustosi on kärjessä toimialaasi koskevilla hauilla, nappaat sivuillesi paljon enemmän kuin oman osuutesi potentiaalisista asiakkaista.

Miten hakukoneessa saavutetaan kärkisijoituksia?

Hakukoneoptimointi asiakkaita: Blue1, Mascus, Tekniikan Maailma, Evli, Nettiauto, Ruka, Stonesoft, Kotisivukone, Risicum

Hakukoneoptimointi on verkkopalvelun tekniikan ja sisällön jatkuvaa kehittämistä, niin että se palvelee kävijöitä ja hakukonetta parhaalla mahdollisella tavalla.

Tuloksen asiantuntijoilla on yli 10-vuoden kokemus verkkopalveluiden hakukoneoptimoinnista ja hioutunut tapa toimia.

Voit lukea artikkeleita blogistamme, ladata tuottamamme oppaan hakukoneoptimointiin, osallistua hakukoneoptimointikoulutukseen tai seminaariin, jossa olemme puhumassa aiheesta.

Tutustu myös hakukoneoptimoinnin palveluihimme:

Miksi valita Tulos hakukoneoptimoinnin kumppaniksi?

Hakukoneoptimoinnin tarkoitus on saada tulosta aikaiseksi, ja siinä olemme parhaita. Asiakkaamme ovat nimekkäitä toimijoita Suomessa. Saamme käyrät nousemaan niin kävijätilastoissa kuin kassakoneessa.

Kanssamme on myös mukava tehdä yhteistyötä. Saat aina suoran puhelinnumeron hakukoneoptimoinnin tekijälle, ilman Account managereita tai muita väliportaita. Kyllä hyvä tuloskin saa hymyn huulille.

Soita Lasselle 050 369 8023, tai jos et ole vakuuttuunut, niin lue alta miten olemme onnistuneet nykyisten asiakkaidemme kanssa.

Hakukoneoptimointi-case: Mascus.fi

Mascus hakukoneoptimointi

Hakukoneiden kautta tuleva kohdennettu liikenne lisää Mascuksen myyntiä eli maksullisten myynti-ilmoitusten määrää.

Lue: Tulos kasvatti Mascus.fin hakukoneliikennettä 303%.

Hakukoneoptimointi-case 2: hyödyt asiakkaallemme kuukaudessa (Lokakuu 2009)

  • 6500 kävijää hakukoneoptimoinnin kautta.
  • Sivuston konversio on 20%, eli sivusto kerää 1300 asiakasta kuukaudessa hakukoneoptimoinnin ansiosta.
  • Yhden asiakkaan tuoma liikevaihto on keskimäärin 200 euroa.
  • Hakukoneoptimoinnin tuoma liikevaihto 260 000 euroa kuukaudessa.

Vuositasolla hakukoneoptimointi tuo sivustolle 15 600 asiakasta, jotka ostavat 3 120 000 eurolla.

Haluatko sinä parantaa näkyvyyttäsi hakukoneissa? Soita Lasselle 050 369 8023 tai lähetä sähköpostia lasse.larvanko@tulos.fi

Miksi hakukoneoptimointi on keskeinen osa nettimarkkinointia?

  1. 88 % ihmisistä hakee Googlesta tietoa ennen ostopäätöstä.
  2. Noin 90 % hakukoneiden klikeistä tapahtuu luonnollisessa haussa ja noin 10 % klikkaa mainoksia.
  3. Jos verkkopalvelusi ei sijoitu hyvin luonnollisessa haussa, menetät paljon potentiaalisia asiakkaita.

Hakukoneoptimointi: 10% navigaatiota, 80% informaatiota, 10% kauppaa.

Mitä googlataan?

Neljä viidestä hausta Googlessa on tiedon etsintää, 10% hauista on navigaatiollisia, eli googlataan iltalehti, vaikka hyvin tiedetään mikä on Iltalehden osoite ja noin 10% on selkeästi transaktioon johtavia hakuja.

Mitä eroa on hakukoneoptimoinnilla ja hakusanamainonnalla?

Hakukoneoptimointi on verkkopalvelun näkyvyyden parantamista normaaleissa hakutuloksissa ja hakusanamainonta on maksettua mainontaa hakutulosten vieressä.

Kannattaako hakukoneoptimointi vai hakusanamainonta?

Molemmat! Vaikka luonnolliset tulokset vievät yli 90% kaikista klikeistä ( kaikilla sivuilla ei ole mainoksia) mainokset saavat kuitenkin noin 25% klikeistä. Hakusanamainonta on myös tärkeä osa näkyvyydenhallintaa hakukoneissa.

Hakukoneoptimointi, eli luonnolliset tulokset saavat noin 75% klikeistä ja mainokset noin 25%.

Silmäliiketutkimus paljastaa luonnollisten hakutulosten kiinnostava enemmän ja ne saavatkin valtaosan klikeistä.

Erikoista kuitenkin on että mainonta saa noin 90% koko hakukonemarkkinoinnin kokonaisbudjetista (10 miljardia dollaria vuonna 2008), kun hakukoneoptimointiin panostetaan kokonaismarkkinoilla vain noin 10% budjeteista (miljardi dollaria vuonna 2009). Tämä tarkoittaa hakukoneoptimoinnilla saa suhteellisen pienellä kilpailulla jopa 9 kertaa suuremman kohdeyleisön.

Hyvä sisältö on hyvää hakukoneoptimointia

hakukoneoptimointi-sivun sanat graafisessa muodossa

Hakukoneoptimointi lähtee sisällöstä. Kuvassa on visuaalinen esitys tämän sivun sanoista.

Ota yhteyttä

Syötä yhteystietosi ja viestisi alla oleviin kenttiin ja klikkaa lähetä-nappia, niin otamme yhteyttä sinuun.

Tuomme sivuillesi kävijöitä ja muutamme heidät asiakkaiksi. Tulos.

Copyright Tulos Helsinki Oy 2008-2014.