Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa verkkosivuston markkinoinnissa käytettävät keskeiset avainsanat. Kartoituksen avulla selvitetään ne hakutermit, joilla kävijä hakee yrityksen tai yhteisön tuotetta tai palvelua.

Avainsanatutkimuksessa voidaan käyttää eri lähteitä ja välineitä. Nämä ovat tyypillisimpiä avainsanojen ja niiden hakuvolyymien kartoitukseen käytettäviä työvälineitä:

Ylläolevien lisäksi monelle yritykselle on hyötyä siitä, että avainsanoja ja niiden suosiota kartoitetaan Google AdWords -kampanjan avulla.

Avainsanakartoituksessa listataan yksittäisten avainsanojen lisäksi avainsanayhdistelmät ja -lausekkeet. Hakukoneiden kautta haetaan yhä yksityiskohtaisemmin tietoa, jolloin niin kutsutut pitkän hännän haut korostuvat.

Ota yhteyttä ja kysy lisää: yhteys@tulos.fi tai soita 09 611 112.