Ylivertainen myynti- ja markkinointikanava nopeisiin tuloksiin

AdWords

Suomessa käytetään hakukoneita yli 30 miljoonaa kertaa vuorokaudessa – yleensä useita kertoja ”ostopolun” eri vaiheissa. Kun antamasi avainsana tai avainsanayhdistelmä esiintyy mahdollisen asiakkaasi haussa, mainoksesi tulee hakutuloksiin. Ja mitä ylempänä ja näkyvämmin olet hakutuloksissa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä saat uuden mahdollisen asiakkaan nettisivuillesi.

Olen tehnyt menestyksellistä suoramarkkinointia yli 25 vuotta ja tehokasta maailmanlaajuista hakusanamainontaa lähes 10 vuotta (LinkedIn-profiilini). Auditoin ja rakennan hakusanatilejä. Koulutan ja autan päättäjiä, digitaalisten palvelujen ostajia ja hakukonemainonnan tekijöitä Tuloksen koulutuksissa.

Menestyksellinen hakusanamainonta vaatii paljon osaamista, kokemusta ja jatkuvaa opiskelua. Ala kehittyy erittäin nopeasti.  Siksi en suosittele hakusanamainonnan aloittamista ilman huolellista valmistautumista ja opiskelua – kustannukset voivat kasvaa kohtuuttomiksi ja tulokset saattavat jäädä vaatimattomiksi.

Tulos Helsinki Oy on auttanut jo lähes 10 vuotta suomalaisia ja kansainvälisiä yrityksiä menestymään verkossa.

Google AdWords hakukonemainonnan Tehokoulut

Tulos Helsinki järjestää joka kuukausi AdWords hakusanamainonnan Tehokoulun. Tuloksen AdWords Tehokoulu sopii mainiosti päättäjille, digitaalisten palvelujen ostajille ja hakukonemainonnan tekijöille. Kouluttajina toimivat allekirjoittanut ja muut kokeneet Tuloksen AdWords tekijät. Tutustu tuleviin AdWords Tehokouluihin ja Tuloksen muihin koulutuksiin tästä. Varaa nyt aika koulutukseen!

Alla on perusasioita, jotka on hyvä tuntea ennen Google AdWords hakukonemainonnan Tehokoulutusta.

Luo asiakkaillesi mahdollisuus löytää sinut

Tavoitat hakukoneiden kautta potentiaaliset asiakkaasi juuri silloin, kun he antavat asiallesi jakamattoman huomionsa. Hakukoneen käyttäjä on aloitteen tekijä, joten kontakti on aina erittäin vahva ja kannattaa hyödyntää nopeasti ja tehokkaasti.

Menestyksen salaisuus

Ole aina läsnä! Hakutuloksissa näkyminen on ilmaista. Googlen hakusana- ja analyysityökalut ovat myös ilmaisia. Maksat vain mainosklikeistä.

Omilla tuotemerkeillä ja yritysnimellä kannata mainostaa

Mainoksen klikkaamisen hinta ja hakutuloksiin pääseminen perustuu mainoksen sisällön relevanttiuuteen. Omien tuotemerkkien klikit ovat yleensä erittäin edullisia. Mainostamalla omilla tuotemerkeilläsi ja yritysnimelläsi varmistat, etteivät kilpailijasi pääse tarjoamaan edullisesti tuotteitaan ja palveluksiaan tuotemerkeilläsi tai yritysnimelläsi.

Turhat mainosnäytöt voi estää

Tärkeä osa hakusanamainontaa on estää turhat mainosnäytöt – tämä onnistuu negatiivisten avainsanojen käytöllä. Silloin asiattomat haut eivät kuluta mainosbudjettiasi.

Tiedät jatkossa kenelle mainontaa kannattaa kohdistaa

Voit kerätä nettisivujen vierailijoista erilaisia kohdeyleisöjä ja kohdistaa yleisöille lisää räätälöityä mainontaa entistä tehokkaammin – myös muiden digitaalisten kanavien kautta ja tehokkaalla bannerimainonnalla.

Tulosten testaaminen ja mittaaminen on helppoa

Tarjolla on runsaasti erilasia testaus- ja mittaustyökaluja. Näiden avulla on mahdollista mitata hinta lähes jokaiselle saavutetulle tavoitteelle (konversiolle). Tehokkain hakusanamainonnan testausmenetelmä on mainosviestien vertaaminen keskenään (A/B testaus).

Hakusanamainonnan kilpailu

Kilpailu hakusanamainonnassa vaihtelee jatkuvasti ja alakohtaisesti. Voit pärjätä myös haasteellisessa kilpailussa, mutta se edellyttää hakukonemainonnan vuosien kokemusta, jatkuvaa opiskelua ja hyvää alan yhteistyöverkostoa.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *