Vuoden 2017 trendit

Kristallipallo

Tuloksen eri palveluiden asiantuntijat kiillottivat hieman kristallipallojaan ja kertoivat, mitä he ajattelevat, että vuosi 2017 tuo tullessaan digitaalisen markkinoinnin maailmassa. Oletko samaa mieltä? Kommentoi!

Asiakaskokemus, Suvi Johansson

”Uskon että vuonna 2017 saavutetaan datan avulla älykäs asiakaskokemus. Lisäksi automaatioilla päästään asiakkaan lähelle. Henkilökohtaisen vuorovaikutuksen keinoja otetaan käyttöön myös digitaalisessa markkinoinnissa.”

 

Online-mainonta, Sofie Segercrantz

sofie ”Vuonna 2017 mobiili on ykkönen – aikaa vietetään eniten mobillilaitteella ja läppäri kaivetaan esiin vasta silloin kun asia on mahdoton tai hankala hoitaa kännykällä. Voittajiksi selviää ne, jotka ovat ymmärtäneet tämän transformaation päälle jo aiemmin.  Toinen suuri trendi on koneoppiminen – haku- ja somemainonnassa kävijädata rikastuu ja monipuolistuu entisestään. Jotta kaikki tarjolla oleva data voidaan tehokkaasti hyödyntää markkinoinnissa, tekoälyn hyödyntäminen on ainoa vaihtoehto.”

 

Ohjelmallinen ostaminen, Tiina Tikkinen

”Minun ennustukseni vuoden 2017 trendiksi on vlogi-kumppanuuksien suuri kasvu. Tubettajien rooli mielipidevaikuttajina kasvaa.”

 

Hakukoneoptimointi, Simo Orpana

”Google haluaa tarjota mahdollisimman paljon tietoa eli vastaukset heti – jo hakutulossivulla. Näin jäsennellyn tiedon (rich snippets) laatu nousee entistä tärkeämmäksi. Lisäksi toimivat mobiilisivut muodostuvat elintärkeiksi ja kokonaisuudet ovat yksittäisiä hakusanoja tärkeämpiä. Myös käyttäjäystävällisyys nousee entistä suurempaan asemaan.”

 

Markkinoinnin optimointi ja automaatio, Jaakko Knuutila

”Vuoden 2017 teemaksi nousee EU:n uuden tietosuoja-asetuksen vaikutus yritysten markkinointiin ja henkilötietojen käsittelyyn. Erilaiset lupien kysymiset sekä käyttäjien informoinnit tulevat lisääntymään runsaasti. Lisäksi uskon, että asiakaskokemus siirtyy yrityksissä keskiöön. Sivuston optimointi esimerkiksi A/B-testien avulla on ainoa keino kehittää sivustojen laatua.”

 

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *