Uudelleenmarkkinointi uudelle tasolle

Uudelleenmarkkinointi on ollut pitkään käytössä hakusanamainonnassa, ja se on erittäin tehokas tapa saada kiinni sivustoltasi pois lähteneet kävijät. Hyvin segmentoidusta uudelleenmarkkinoinnista kannattaa maksaa hieman enemmän, sillä CPA ja ROI ovat usein erittäin hyvällä tasolla.
Tätä kohdennustapaa voidaan käyttää myös paljon luovemmin ja laajemmin. Tässä muutamia esimerkkejä uudelleenmarkkinoinnin mahdollisuuksista!

Uusi Google Analytics, uudet segmentointimahdollisuudet

Analyticsin remarketingin parhaita puolia ovat joustavuus ja segmentoinnin tarkennus. Ei enää uusia koodinpätkän asennuksia sivustolle tai muuta, jolla joudut häiritsemään asiakkaasi aikaa. (No okei… vanha Analyticsin koodi pitää päivittää :)).
Miltä kuulostaisi kohdentaa mainoksia niille kävijöille, jotka ovat olleet sivustollasi vähintään 3 minuuttia, tai niille, jotka ovat käyneet sivustollasi vähintään 4 kertaa, mutta eivät silti konvertoituneet!
Analyticsin uudelleenmarkkinoinnin segmentoinnistasi tulee yhtä juhlaa! Ja toki yhtä helvettiä, mikäli teet siitä liian monimutkaista :). Käytä siis toteutuksen lisäksi aikaa suunnitteluun, sillä tuttuun tapaan hyvin suunniteltu on puoliksi tehty!

Ota kaikki irti sähköpostimarkkinoinnistasi

Kuinka moni avaa lähettämäsi sähköpostin? Kuinka moni sähköpostin avanneista avaa sähköpostistasi linkin? Näitä molempia voit parantaa konversio-optimoinnilla, mutta tuskin koskaan saat kaikkia ihmisiä napsauttamaan linkkejä viesteistäsi. Uudelleenmarkkinoinnista voi olla tässä apua.
AdWords uudelleenmarkkinointi voidaan asettaa myös sähköpostisuoriisi. Ehkä vastaanottajat eivät juuri nyt kerkeä avaamaan sivuasi ja konvertoitumaan, mutta myöhemmin kyllä – muistavatko he juuri sinut, kun aika on oikea? Luo sähköpostin mukaiset bannerit ja tuo tarjouksesi sähköpostisi lisäksi myös display-verkostoon.
Ota siis kiinni display-verkostossa uudelleenmarkkinoinnilla ne kävijät, jotka lähtevät sähköpostin avattuaan selailemaan muita sivuja!

Facebook

Suomessa FB:llä on miljoonia käyttäjiä, ja näistä varmasti osa on myös yrityksesi faneja. Onko FB faneillasi jotain yhteistä, jonka avulla pystyt kohdistamaan heille viestejä Facebookin ulkopuolella?
Ota remarketing käyttöön myös FB:ssä kohdistamalla faneillesi oikeanlaisia viestejä myös Facebook-sivujesi ulkopuolella!

Yhteistyökumppanit ja toiset sivustot

Onko yritykselläsi useampi verkkokauppa, useampi sivusto tai yhteistyökumppaneita, joita voisit hyödyntää? Ehkä kävijät löytävät näistä toisen, mutta eivät välttämättä osu juuri tämän sivuston tavoiteltuihin käyttäjiin.
Asenna sivustolle toisen sivuston remarketing-scripti ja kohdista heille eri viesti (alusta poiketen, tämä kannattaa toteuttaa AdWords-scripteillä). Ehkä heidän kuuluisikin löytää se toinen sivusto.
Ristiinmarkkinointi sivujesi välillä voi osoittautua erittäin tehokkaaksi tavaksi tehdä lisää myyntiä!
Nämä kohdennustavat toki raapaisevat vain pintaa. Uudelleenmarkkinoinnissa voi olla erittäin luova, ja luoda mitä erikoisimpia kohdennustapoja. Hyödynnä mahdollisuuksiasi siis täydellä teholla!

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio