Tulos Enemmän oikeita asiakkaita verkosta

Tässä on helpoin tapa tuplata tuloksesi

Myynnin kaksinkertaistaminen tuloksen tuplaamiseksi on monella tavalla haastavaa. On kuitenkin olemassa yksi vain vähän käytetty keino. Konversio-optimoinnilla lisäät myyntiäsi samoilla mediakuluilla, jolloin kate paranee huimasti.

Tuloksen tuplaus konversio-optimoinnilla

Oletetaan että pyörität verkkokauppaa, jonka liikevaihto on 1 000 000€, keskikate 30% ja kiinteät kulut 250 000€. Kuinka paljon myynnin pitää nousta, jotta tuloksesi tuplaantuisi? Ei paljoakaan, lasketaanpa:

1 000 000 liikevaihto 30% katteella tuo kassaan 300 000€ – kulut 250 000€, eli voittoa on 50 000€. Ei huonosti, mutta ei kovin hyvinkään.

Kun myynti nousee 17% 1 170 000 euroon, muiden lukujen pysyessä samana on voitto:

1 170 000 * 0,30 = 351 000€ – kiinteät kulut 250 000€ = 101 000€ voittoa.

Nyt kun matematiikka puhuu varsin selkeää kieltä, sinun on enää uskottava että konversio-optimointi todella voi nostaa myyntiä tuon 17%.

Mistä konversio-optimoinnissa on kysymys?

Mikäli idea herätti kysymyksiä, vastaan niihin mielelläni.

050 369 8023
lasse.larvanko@tulos.fi
www.twitter.com/LasseLarvanko

 

Piditkö artikkelista?

Voit lukea kommentteja ja lisätä oman kommenttisi ja vielä tilata tämän artikkelin kommentit RSS-syötteenä.

Tilaa Tuloksen Blogin RSS-virta Tilaa Tuloksen artikkelit RSS-syötteenä, niin pysyt ajantasalla digitaalisessa markkinoinnissa, tai tilaa samat artikkelit sähköpostiisi alla olevalla lomakkeella.

Arvostamme yksityisyyttäsi.

Kommentit

4 kommenttia artikkelista “Tässä on helpoin tapa tuplata tuloksesi”

  1. 8.9.2011 14:20 Axel Toivonen http://www.axelsco.com


    Plussat vähäpukeisesta tytöstä :) case esimerkit myös mielenkiintoisia.

  2. 8.9.2011 21:25 Lasse Larvanko http://www.tulos.fi/yritys/lasse-larvanko/


    Nämä siis ovat slidet tämänpäiväísestä ASMLn seminaarista ja kuvaa liittyy tarinakin.

    Ikävä kyllä olin niin liekeissä että unohdin sen kertoa :)

    Seuraavan kerran 27.9. TNS digitaseminaarissa sama setti.

  3. 15.9.2011 15:57 Antti Tähtinen


    Miinusta vähäpukeisesta tytöstä. Etkö ole lainkaan tekemisissä naisasiakkaiden kanssa? Miksi se on siellä ylipäätään? Kuva vahvistaa minulle syntynyttä mielikuvaa useimmista hakukonemarkkinointi-ihmisistä vähän noloina tyyppeinä.

    Muuten erinomainen ja asiantunteva esitys.

  4. 20.9.2011 09:02 Lasse http://www.tulos.fi/yritys/lasse-larvanko


    Hei Antti

    Suurin osa asiakkaistamme lienee naisia.

    Kuvien tarkoitus on herättää tunteita ja ilmeisesti ne siinä onnistui. Se millaisia tunteita ne herätti jäänee vielä epäselväksi.

    Mikäli olisin halunnut vain jakaa faktaa, olisi slidet voineet olla bullet point mössöäkin, eikö?

Kommentoi

pakollinen

pakollinen, mutta ei tule näkyviin

Tuomme sivuillesi kävijöitä ja muutamme heidät asiakkaiksi. Tulos.

Copyright Tulos Helsinki Oy 2008-2014.