Tulos Enemmän oikeita asiakkaita verkosta

Onko yrityksesi valmis nykyaikaiseen markkinointiin?

pylväsdiagrammi karkeista

Tänä päivänä internetmarkkinointi ja hakukoneet ovat useimmille markkinoijille tuttuja työkaluja. Tarjontaa markkinointia tarjoavista yrityksistä on yltä kyllin ja myös yhä useampi perinteinen mainostoimisto ilmoittaa palvelevansa asiakkaitaan hakusanamainonnalla ja Facebook-markkinoinnilla.

Tarjontaa siis on ja markkinoijat ovat valmiina visioimaan hurjimpia viraalikampanjoita ja hakukoneoptimoimaan sivusi Googlen hakutulosten kärkikastiin. Mutta oletteko sinä ja bisneksesi valmiita siihen?

Yksinkertainen harhaluulo internetmarkkinoinnista on usein esteenä hedelmälliselle yhteistyölle markkinointia tekevän toimiston ja asiakkaan välillä. Usein luullaan, että markkinointia voidaan ostaa kuin irtokarkkia kioskilta. 50 pennillä hakusanamainontaa, 20 pennillä Facebookia ja lopulla hakukoneoptimointia, niin saadaan koko markalla herkkua. Karkkipussi kourassa on helppo mennä näyttämään pomolle mitä tuli ostettua ja jäädä tyytyväisenä odottamaan puhelimen soimista.

Soiko puhelin?

Ei soi. Nykyaikaiset markkinointikoneet eivät käynnisty napin painalluksesta ja ala itsestään kilistelemään kassakonettasi. Et myöskään voi olettaa että toimisto, jolta ostit palveluita, hoitaa kaiken puolestasi. Ole esillä, markkinoi ja kommunikoi asiakkaillesi kaikilla mahdollisilla tavoilla, joita ennenkin olet tehnyt. Ota kuitenkin tueksesi nykyaikaiset verkon mahdollisuudet ja moninkertaista hyödyt.

Uuteen aikaan

Nykyaikainen markkinointi ei toimi pelkästään verkossa tai pelkästään offline-maailmassa. Ne ovat tiukasti sidoksissa toisiinsa ja tukevat toinen toistaan. Lehtimainosten QR-koodeista ja kivijalkamyymälän foursquare-checkineistä lähtien, verkko on tiukasti mukana kaikessa perinteisemmässäkin markkinoinnissa ja ennen niin tekninen hakukoneoptimointi saa paljon lisää virtaa esimerkiksi tuotearvonnoilla.

Ennen yrityksesi logo komeili rallikuskin lippalakissa ja näkyvyys oli taattu urheiluruudun haastattelussa, mutta nyt rallikuskisi voi rakentaa brändisi ympärille aivan uudenlaista pöhinää. Monet yritykset tekevät jatkuvasti useita markkinointitoimia, joissa ei ymmärretä käyttää hyödyksi nykyaikaisia työkaluja. Jo pelkällä tyttären koripalloseuran sponsoroinnilla kannattaa hankkia linkki ja messuilta on hyvä julkaista blogiartikkeli jolla voi rakentaa brändiä ja hakukonenäkyvyyttä. Näihin yhdistettynä Facebook, YouTube ja muut nykyaikaiset kanavat, niin käytössäsi on mehukas kattaus herkullista markkinointia.

Kaikki tämä vaatii tiivistä läsnäoloa ja aitoa heittäytymistä jota et vain voi ostaa. Markkinointitoimistot ovat sinulle kuin reseptikirja, jolla yrityksesi ateria saadaan valmistettua. Käytä meitä hyödyksesi mutta muista maustaa pihvi omalla aitoudellasi, kommunikaatiollasi ja läsnäolollasi. Kunnon aterialla on lisäksi tarjolla alkupalat, lisukkeet ja jälkiruuat, eivätkä yksittäiset markkinointitoimet ole niin tehokkaita, kuin monta hyvää yhdessä. Varo myös ettei huono kastike pilaa herkullista pihviä. Sillä sipuli.

Jos puhelin ei vieläkään soi, niin ota se käteen ja soita, meilaa tai vaikkapa twiittaa tähän suuntaan niin autamme sinua kokkaamaan viiden tähden markkinoinnin.

Ari



+358 40 595 3260
ari.joutsi@tulos.fi

Ari analysoi ja tehostaa asiakkaiden hakukonenäkyvyyttä ja verkkobisnestä. Twitterissä: @aJoutsi LinkedIn: Ari Joutsi

Piditkö artikkelista?

Voit lukea kommentteja ja lisätä oman kommenttisi ja vielä tilata tämän artikkelin kommentit RSS-syötteenä.

Tilaa Tuloksen Blogin RSS-virta Tilaa Tuloksen artikkelit RSS-syötteenä, niin pysyt ajantasalla digitaalisessa markkinoinnissa, tai tilaa samat artikkelit sähköpostiisi alla olevalla lomakkeella.

Arvostamme yksityisyyttäsi.

Kommentoi

pakollinen

pakollinen, mutta ei tule näkyviin

Tuomme sivuillesi kävijöitä ja muutamme heidät asiakkaiksi. Tulos.

Copyright Tulos Helsinki Oy 2008-2014.