Lehdistötiedote: Tulos Helsinki vauhdittamaan Veikkauksen myyntiä

3.1.2012

Suomen johtava hakukoneoptimointitoimisto Tulos Helsinki sekä Suomen suurin verkkokauppa Veikkaus lyövät hynttyyt yhteen. Yhteistyöllä parannetaan Veikkaus.fi -sivuston myyntiä ja käytettävyyttä konversio-optimoinnin avulla. Konversio-optimoinnissa sivuston eri versioiden tehokkuutta mitataan samanaikaisesti oikeilla kävijöillä.

Myynnin kehittäminen perustuu tarkkaan mittaamiseen, jossa apuvälineinä käytetään muun muassa kävijäseurantaa ja A/B-testausta. A/B-testauksessa analysoidaan samanaikaisesti kahden tai useamman erilaisen myyntisivun tehokkuutta. Veikkauksen sivustolla on lyhyelläkin aikavälillä paljon käyttäjiä, joka mahdollistaa testaamisen nopeammin ja tehokkaammin kuin monilla muilla verkkosivustoilla.

”Veikkaus on Suomen suurin verkkokauppa ja suomalaisista verkkosivustoista mittaamisen edelläkävijä. On hienoa, että saamme erityisosaamisellamme auttaa Veikkausta pääsemään asetettuihin tavoitteisiin. Veikkaus tekee jo monia asioita paremmin kuin me, joten pääsemme myös omalta osaltamme oppimaan yhteistyöstä”, toteaa Tulos Helsingin toimitusjohtaja Lasse Larvanko.

”Valitsimme Tuloksen konversion parantamisen kumppaniksi, koska aikaisemmat näytöt olivat vakuuttavia ja Tuloksella on hieno käytännönläheinen työote. Tulokset ovat myös helposti mitattavia tässä yhteistyössä. Suomen suurimpana verkkokauppana koemme, että konversion kehittäminen ja jatkuva testaus ovat tärkeimpiä kehityssuuntiamme lähiaikoina”, kertoo Veikkauksen digitaalisten kanavien myyntiryhmäpäällikkö Eetu Paloheimo.

Lasse Larvanko
lasse.larvanko@tulos.fi

Tulos Helsinki Oy on Suomen johtava hakukoneoptimointiyritys, joka tekee tuloksellista ja mitattavaa markkinointia netissä. Tuloksen asiakkaita ovat muun muassa Alma Media, If Vahinkovakuutusyhtiö, Kotisivukone, Markantalo, Nettiauto ja Posti. http://www.tulos.fi/

Veikkaus on tarjonnut rahapelien jännitystä ja peli-iloa jo 70 vuoden ajan. Opetus- ja kulttuuriministeriö jakaa Veikkauksen tuoton kokonaisuudessaan suomalaiselle taiteelle, liikunnalle, tieteelle ja nuorisotyölle. Vuonna 2010 veikkausvoittovaroja jaettiin yhteensä lähes 463 miljoonaa euroa. Veikkauksen toimintaa ohjaa asiakaslähtöinen ja vastuullinen tapa toimia. Toiminnan perustana on avoimuus ja läpinäkyvyys. https://www.veikkaus.fi/

Yksi kommentti

1. Heti yksi vinkki Veikkauksen verkkokauppaan. Kun lisää esim. pitkävedossa uuden pelin ostoskoriin, ei käyttäjälle tehdä selväksi, että lisäys onnistui. Peli siirtyy usein oikeaan kulmaan, pois näkyvistä.