Jos et arvosta henkilöstöä, et arvosta asiakkaitasi

Sen sijaan tunnen vapauden ja vastuun, jossa jokainen asiakas ja ihminen otetaan tosissaan. Tulos on mukana Great Place to Work -kisassa, ja työntekijät käyttävät 20 % eli yhden työpäivän viikosta uuden oppimiseen. Joku jopa nukkui toimiston sohvalla mikrounet eli suomeksi päikkärit.

Mistä on kyse?

Ihmisten puhe on arvostavaa ei ankeuttavaa, tekemisen meininki voittaa pönötyksen ja työajan seuranta on vaihdettu tulosten seurannaksi.
Ja tämä ei ole siis vain pelkkää mukavaa puhetta ja romantisoitua tarinaa, kuten yleensä tällaiset jutut ovat. Mistä tiedän sen? Siitä, että tuloslaiset saavat aikaan joka päivä selviä ja mitattavia liiketoimintahyötyjä asiakkaillemme. €uroja, jotka voidaan osoittaa selkeästi yhdellä dialla.
Entäpä mitä tästä samasta organisaatioilmiöstä sanoo riippumaton tieteellinen akateeminen tutkimus? Hyppy Googleen ja sieltä nopeasti pöyhittynä vastaus alla:
Työhyvinvoinnin guru Guy Ahonen ja monet muut ovat selvästi tutkimuksissaan osoittaneet moneen kertaan, että:

  • Henkilöstötyytyväisyys korreloi merkittävästi asiakastyytyväisyyden kanssa.
  • Työhyvinvointia edistävät toimenpiteet kasvattavat yritysten kannattavuutta.

JOHTOPÄÄTÖS: henkilöstöä kannattaa arvostaa ja pitää tyytyväisenä, KOSKA Peter Drucker on kertonut moneen kertaan, että yrityksen tärkein tehtävä on hankkia ja pitää asiakkaita. Ja vain kannattava yritys voi pysyä hengissä.
Yksinkertaista!
Miksi näin ei sitten toimita jokaisessa yrityksessä? Jopa päinvastoin? Henkilöstö ei viihdy ja asiakkaat jupisevat tyytymättömyyttään.
Vastaus: Yksinkertainen teoria on monimutkainen käytännössä. Arvostava suhtautuminen henkilöstöön on itseasiassa tosi vaikeaa. Pitäisi olla avoin kaikelle, uskaltaa mokata sekä kohdata toinen ihminen ihmisenä.
Arvosta siis henkilöstöä, niin arvostat asiakkaitasi. Niin täällä Tuloksella näköjään tehdään.
Tule katsomaan toimistollemme, jos et usko. Laitetaan samalla myös digitaalinen asiakaskokemuksenne kuntoon.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio