Verkkopalvelun kehittäminen

Selaa kirjoituksia aiheittain

20.1.2015

Konversio-optimointi: mitä, miksi, miten?

Konversio-optimointi on Suomessa vielä varsin alihyödynnetty keino liiketoiminnan kehittämisessä. Konversio-optimointi voi olla todella merkittävä vipuvarsi verkkopalvelun ROI:n kasvattamisessa. Tuottojen lisäksi sen avulla voidaan saada aikaiseksi kustannussäästöjä sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta. Kaiken lähtökohtana ovat tavoitteet Me tuloslaiset kysymme asiakkailtamme usein itsestään selvältä tuntuvan kysymyksen: miksi yrityksellänne on nettisivut? Tai mitä liiketoiminnallenne tapahtuisi, jos nettisivut kaatuisivat […]

Verkkopalvelun kehittäminen

18.11.2014

Mitä verkkokauppa voi oppia IKEA-tavarataloista?

Verkkokaupan perustamiseen liittyvät kysymykset painottuvat tekniikkaan. Konseptin laatiminen ei ehkä ole edennyt visuaalista ilmettä ja tuotevalikoimaa pitemmälle, kun kauppa jo avataan. Yrityksissä saatetaan ajatella, että kun kauppa on kerran pystytetty, se pyörii itsekseen ja takoo rahaa omistajalleen. Kehitysbudjetitkin painottuvat teknisiin asioihin, ja erilaistavan konseptin ja palvelun kehittäminen jäävät lapsipuolen asemaan. Verkkokauppakin tarvitsee erilaistavat menestystekijät Selkeään […]

Verkkopalvelun kehittäminen

3.9.2014

Onko verkkokauppasi paras asiakaspalvelija paikalla?

Asiakasystävällinen ja palveleva verkkoteksti vastaa kaikkiin kysymyksiin, antaa tarvittavat tiedot kerralla ja ohjaa lukijan eteenpäin ostoputkessa. Tässä postauksessa pohditaan Myyvät verkkotekstit -minisarjan osana, millainen verkkoteksti on palveleva. Palveleva verkkoteksti nimittäin myy. Palveleva verkkoteksti ylittää odotukset. Mitä se sitten tarkoittaa konkreettisesti? Verkkoteksti kertoo kaikki tuotteen ominaisuudet. Hyvä verkkokaupan teksti tarjoilee kerralla kaikki tuotteen ominaisuudet. Hyvin usein verkkokaupoissa […]

Verkkopalvelun kehittäminen

1.9.2014

Tulos sparraamassa yritysjohtoa Digitaalinen Polku -ohjelmassa

Ohjelmaan osallistuvat yritykset saavat avukseen mentoripalvelun ja alan parhaiden osaajien verkoston digiliiketoimintansa vauhdittamiseen. Yritysjohtajille tarjotaan mentoriryhmän tuen lisäksi digitaalisen johtajuuden koulutusta ja yrityskohtainen työpaja. Tulos Helsinki Oy kuuluu Digitaalinen Polku -ohjelman ohjausryhmään ja tarjoaa asiantuntijasisältöjä ohjelmaan valituille yrityksille sekä kaikille avointa koulutusta. Digitaalinen Polku on konkreettista apua yritysjohdolle Kauppakamarin koordinoiman ohjelman avulla saat käyttöösi parhaat asiantuntijaresurssit […]

Verkkopalvelun kehittäminen

12.11.2013

Saisiko olla hidas verkkokauppa?

Jo vuosia on ollut nähtävissä hitauden nousu vastaliikkeenä hektiselle ja kiireiselle maailmalle. Hidastaminen tai hitausliike (slow movement) ilmenee monella elämän alalla, tunnetuimpana ehkä slow food -liike pikaruokakulttuuria vastaan. Muita esimerkkejä ovat hitaat kaupungit, Helsingin Sanomien Hitaat-artikkelit ja hitaan vanhemmuuden liike, joka on rantautunut Suomeenkin. Hitaudesta puhutaan yllättäen tavoiteltavana ominaisuutena myös verkkokauppojen kohdalla. Tällöin viitataan  sisällön […]

Verkkopalvelun kehittäminen

5.11.2013

Tunnistatko nämä neljä ongelmaa sivustollasi?

Verkkopalveluiden parissa työskentelevät eivät ole voineet välttyä jatkuvan kehittämisen idealta. Se on vaihe, joka alkaa liukuvana jatkumona suunnittelun ja ensimmäisen julkaistun version toteutuksen jälkeen. Tässä verkkopalvelun elämänkaaren vaiheessa punnitaan mahdolliset suunnittelu- ja toteutusvaiheen aikana tapahtuneet virhearvioinnit. Näistä virheistä sivustojen ylläpitäjät saavat usein kerätä satoa vuosia sen jälkeen kun graafikot, koodarit ja käyttöliittymäsuunnittelijat eivät enää edes […]

Verkkopalvelun kehittäminen

8.10.2012

Kuinka aivosi saavat sinut ostamaan verkosta – jopa huomaamattasi!

Konversio-optimoinnin ihmeellisessä maailmassa otetaan kantaa inhimilliseen kokemukseen verkkopalveluista hyvin monelta kannalta. Mukana on niin käytettävyystietoutta, markkinointipsykologiaa kuin copywritingin parhaimmistoa… niin, ja ihan ehtaa verkkoliiketoiminnan tuntemusta myös, analytiikkaakaan unohtamatta. Mutta kaikesta tästä verkkopalvelujen monitahoisuudesta sekä ihmisen monimutkaisuudesta huolimatta, konversion parantaminen on loppujen lopuksi melko yksinkertaista. On vain ohitettava älyyn ja järkeen jämähtävä neokorteksi (aivokuoren viimeiseksi kehittynyt […]

Verkkopalvelun kehittäminen

Toni Voutilainen 7.9.2012

You don't need more traffic – you need more conversions!

Tutustu Tuloksen 28.8. järjestetyn konversioseminaarin antiin. Ota rahanarvoiset vinkit käyttöösi jo tänään!

Verkkopalvelun kehittäminen

8.5.2012

Uudista verkkosivujen sisältö juohevasti – vältä nämä viisi virhettä

Sisällöt tuotetaan ja syötetään uusille verkkosivuille viime tingassa – kuulostaako tutulta? Jos yrityksenne verkkosivusto ja siihen käytettävät resurssit ovat mielestäsi rajalliset, niin pyri välttämään näitä virheitä! Verkkosivujen uudistusprosessissa lähdetään usein liikkeelle tiedon uudelleenjärjestämisestä ja visuaalisesta ilmeestä. Väittäisin, että suurimman hyödyn käyttäjä saisi, mikäli uudistuksen kärki olisi kahdessa asiassa: informaatioarkkitehtuurissa ja sisällössä. Nämä kaksi asiaa palvelevat […]

Verkkopalvelun kehittäminen

8.9.2011

Tässä on helpoin tapa tuplata tuloksesi

Myynnin kaksinkertaistaminen tuloksen tuplaamiseksi on monella tavalla haastavaa. On kuitenkin olemassa yksi vain vähän käytetty keino. Konversio-optimoinnilla lisäät myyntiäsi samoilla mediakuluilla, jolloin kate paranee huimasti. Tuloksen tuplaus konversio-optimoinnilla Oletetaan että pyörität verkkokauppaa, jonka liikevaihto on 1 000 000€, keskikate 30% ja kiinteät kulut 250 000€. Kuinka paljon myynnin pitää nousta, jotta tuloksesi tuplaantuisi? Ei paljoakaan, […]

Verkkopalvelun kehittäminen